ایران فیدار > درب اتوماتیک در اصفهان > درب اتوماتیک کرکره ای در اصفهان > نصب درب کرکره ای
نصب کرکره برقی - نصاب کرکره اتوماتیک | ایران فیدار

نصب کرکره برقی

یکی از پرکاربرد ترین سیستم های درب اتوماتیک ،کرکره برقی می باشد. نصب در کرکره برقی بدلیل تنوع در رنگ و طرح های مختلف،زیبایی و آراستگی را برای ساختمان به ارمغان می آورد. درب کرکره ای برقی مناسب با شرایط مختلف آب و هوایی می باشد و در صورت قطع برق امکان باز و بسته شدن توسط دست را دارند.
نصب صحیح از طرف نصاب کاردان تاثیر بسزایی در افزایش طول عمر موتور و تیغه دارد. به طوری که این امر میتواند طول عمر یک جنس درجه سه را با یک نصب درست و اصولی، حتی بیشتر از طول عمر یک جنس درجه یک اما با نصب غیر اصولی نماید. یکی دیگر از عوامل تاثیرگذار در طول عمر محصول، تناسب بین کار درخواستی و محصول انتخابی میباشد. این بدان معناست که اگر محصولی که انتخاب میکنید متناسب با شرایط استفاده و کارکردی شما نباشد عملا آن محصول نهایت بازده خود را نخواهد داشت. این امر علاوه براینکه هزینه بر است در بسیاری موارد باعث دردسر و ایجاد اختلال در کار اصلی شما میگردد اگر شما عزیزان به دنبال نصب درب اتوماتیک در اصفهان هستید کافیست با ما تماس بگیرید و از مشاوره ی رایگان متخصصین ایران فیدار بهره مند شوید.

شما در مقاله زیر با صفر تا صد آموزش تصویری نصب درب کرکره برقی آشنا خواهید شد.


لوازم و قطعات مورد نیاز برای نصب درب کرکره برقی

  • دستگاه فرز برای بریدن آهن 
  • دستگاه جوش
  • دریل
  • مته مناسب برای آهن
  • هیلتی بتون کن
  • فنر سیم کش
  • تراز
  • متر و خط کش
  • سیم و کابل
  • ورق آهنی
  • آچار آلن
  • آچار فرانسه
  • آچار تخت
  • انبر قفلی
  • سیم چین
  • انبردست
  • چکش
  • پیچ گوشتی
  • فازمتر
  • گونیا
  • گیره
  • پرچ کن و میخ مربوطه
  • نردبان
  • نخ و ریسمان
  • پیچ و رول پلاک
  • شاقول

آموزش نصب کرکره برقی - نصب درب کرکره ای در اصفهان | ایران فیدار

نصب پروفیل درب کرکره ای (آهن کشی)

در اولین مرحله نصب درب کرکره برقی ابتدا آهنکشی می کنیم و پرو فیل های آهنی را با  استفاده از تراز لیزری و شاقول آن را شاقول میکنیم. توجه داشته باشید که این مرحله از نصب درب برقی بسیار مهم است و باید با دقت کامل انجام شود. هر دو پروفیل طرفین درب دقیقا باید هم راستا و رو به روی هم باشند.
بعد از جاگذاری دقیق پروفیل و شاغول کردن آن ها ، یک نفر باید پروفیل را محکم نگه دارد و نفر دیگر پروفیل را به ستون جوش دهد. در صورتی که ستون آهنی باشد، کار جوش دادن پروفیل راحت است، ولی در صورتی که ستون بتونی باشد ابتدا باید با استفاده از هیلتی یک سوراخ روی ستون ایجاد نماییم. بعد از ایجاد سوارخ، یک میلگرد به اندازه ی مناسب داخل سوارخ ها بکوبیم تا بتوانیم پروفیل را به میلگردها جوش بدهیم. نکته ی مهم این است که باید فاصله ی بادخور و شاقول بودن پروفیل را دقیقا رعایت کنیم. در غیر اینصورت ادامه ی کار نصب درب اتوماتیک کرکره ای هرچقدر هم با سلیقه و با کیفیت باشد، بی فایده است.


نصب صفحه پلیت درب های برقی با موتور توبولار

بعد از اینکه هر دو پروفیل را سر جای خود و با فاصله ی مناسب بادخور جوشکاری کردیم در واقع پایه های اصلی در نصب در کرکره برقی را استوار کرده ایم.
حالا در مرحله دوم نصب درب اتوماتیک کرکره ای نوبت به صفحه پلیت های کرکره برقی می رسد. در موتور های توبولار این صفحه دو پلیت ساده است که که روی آن شیارهای نواری برای کنترل و تنظیم فاصله کرکره تا مرکز شفت وجود دارد. در موتور های ساید دو صفحه در پک نصب موتور کرکره ساید وجود دارد. یکی صفحه بزرگتر که زنجیر گیربکس روی آن قرار دارد و دیگری صفحه نصب موتور کرکره سایدکوچکتر که بلبرینگ انتهای دیگر درام روی آن قرار می گیرد .برای این مرحله ارتفاعی که می خواهیم درب کرکره ای اتوماتیک در آن ارتفاع نصب شود مشخص می کنیم و با استفاده از شیلنگ تراز یا تراز لیزری این اندازه را به سمت دیگر کرکره منتقل میکنیم. با این روش مرکز صفحه پلیت ها در یک ارتفاع قرار می گیرند. توجه داشته باشید که این کار باید به درستی انجام شود و تراز نبودن کرکره موجب درست کار نکردن آن، ایجاد سرو صدای اضافی هنگام کار و گیر کردن یا حتی آسیب دیدن تیغه های کرکره برقی خواهد شد.

آموزش نصب کرکره برقی - نصب درب کرکره ای در اصفهان | ایران فیدار

آموزش نصب کرکره برقی - نصب درب کرکره ای در اصفهان | ایران فیدار

نصب شفت کرکره برقی

بعد از اتصال صفحه پلیت ها، کار شاسی کشی یا آهن کشی در نصب درب اتوماتیک تمام شده است.درام از یک سمت به بلبرینگ یا یاتاقان (اندگپ )و از یک سمت به موتور متصل می شود.نصب موتور کرکره توبولار برای سمتی که موتور کرکره قرار می گیرد موتور را وارد محفظه درام می کنیم ، روی کلگی موتور یک جای پیچ وجود دارد ، با اندازه زدن فاصله سوراخ پیچ از ابتدای لوله درام را علامت گذاری کرده و سوراخ مکنیم ، سپس موتور را وارد درام می کنیم و پیچ کلگی را به درام می بیندیم ، با این کار موتور و درام با هم درگیر می شوند و در صورت چرخش موتور درام نیز با آن می چرخد در سمت دیگر درام اندگپ قرار می گیرید ، اندگپ شامل ۲ عدد پولکی و یک شفت است که یک سمت شفت بلبرینگ یا یاتاقان قرار میگیرد و سمت دیگر را به پولکی توسط جوش متصل می کنیم ، یک پولکی به صورت آزاد در شفت وجود دارد پولکی انتهایی که به سر شفت جوش داده شده را وارد لوله درام می کنیم و پولکی آزاد را به لبه درام جوش می دهیم . با این کار شفت داخل لوله حرکتی آزاد دارد و می توان از آن برای تنظیم فاصله درام تا صفحه پلیت ها و ریگلاژ درام استفاده کرد البته می توان از اندگپ های جدید هم استفاده کرد ، این اندگپ ها نیازی به جوشکاری ندارند و به راحتی با یک پیچ به درام متصل می شوند حالا وقت آن است که درام را به صفحه پلیت ها متصل کنیم ، اگر از سیستم توبولار استفاده می کنیم ابزاری به نام ستاره ای همراه پک وجود دارد که آن را روی صفحه پلیت پیچ می کنیم ، سپس انتهای موتور را وارد ستاره ای کرده و خار آن را متصل می کنیم در سمت دیگر پیچ های یاتاقان را روی صفحه پلیت می بندیم در سیستم ساید به جای یاتاقان از بلبرینگ استفاده می شود که جای آن روی صفحه پلیت تعبیه شده است در این سیستم در این مرحله موتور را در جای خود می گذاریم و حالا درام و پلیت ها آماده هستند.


نصب درب کرکره ای - نصب کرکره برقی | ایران فیدار
جهت نصب درب اتوماتیک کرکره ای در اصفهان با شماره ۰۹۱۳۳۲۴۵۰۰۴ تماس حاصل نمایید. کارشناسان ایران فیدار در کوتاه ترین زمان ممکن نصب در اتوماتیک را برای شما انجام خواهند داد. 

نصب تیغه های درب روی شفت

پس از اطمینان از نصب صحیح درام برق موتور ها را وصل می کنیم و آن را امتحان می کنیم ،حالا نوبت تیغه های کرکره برقی است . تیغه های داخل پک معمولا در دسته های ۵ تایی هستند یکی از دسته ها را که می خواهیم بالای کرکره قرار بگیرد روی درام پیچ می کنیم توجه کنید که اگر از تیغه های قوس دار استفاده می کنید انحنای تیغه ها روی درام قرار بگیرد تا به راحتی دور آن رول شوند حداقل ۳ یا ۴ تیغه روی درام قرار می گیرند و این اندازه ها باید قبلا در نظر گرفته شده باشد تیغه ها را با پیچ به درام متصل می کنیم . در موتور های توبولار دقت کنید ۶۰ سانت اول لوله درام که زیر آن موتور قرار گرفته است نباید پیچ بسته شود چون ممکن است باعث آسیب دیدن موتور شود در فواصل ۳۰ تا ۶۰ سانتی متری تعدادی پیچ به اولین تیغه می زنیم تا محکم به درام متصل شود موتور را روشن می کنیم تا چند تیغه دور درام رول شود دسته دوم تیغه ها را بر می داریم و به صورت کشوئی به تیغه های نصب شده اضافه می کنیم ، وقتی با تیغه های قبلی در یک راستا قرار گرفتند کپس آنها را متصل می کنیم ، برای محکم کردن کپس ها می توان از پرچ ۳.۵ استفاده کرد و دوباره موتور را روشن می کنیم تا تیغه ها دور رول بپیچند برای راحتی کار می توان ۴ یا ۵ تیغه را آزاد گذاشت تا برای اضافه کردن سری بعدی تیغه ها کار راحت تر باشد ولی نباید همه تیغه ها را به صورت یکجا سوار کرد چون تنظیم آنها مشکل می شود پس از نصب هر دسته از کرکره ها حتما کپس ها را نصب کنید و هنگامی که موتور را برای رول کردن کرکره دور درام روشن می کنید دقت کنید که تیغه هایی که دور درام قرار می گیرند در یک راستا باشند این کار را تا آخرین سری تیغه انجام می دهیم تیغه انتهایی پایین ترین تیغه است. در موتور ساید اگر در هنگام رول کردن و جمع کردن کرکره موتور قطع شد به دلیل سوئیچ های قطع کننده موتور است که باید آنها را تنظیم کنید ، برای این کار در موتورهای توبولار دو جای پیچ قرار دارد ابزار آن نیز همراه موتور است و می توانید برای تنظیم در جهت های بالا و پائین از هر یک از این پیچ های تنظیم استفاده کنید.

آموزش نصب کرکره برقی - نصب درب کرکره ای در اصفهان | ایران فیدار

نصب کرکره برقی - نصب در کرکره ای در اصفهان | ایران فیدار

نصب ریل کرکره برقی و تنظیمات نهایی

 پس از اینکه تمام تیغه ها دور درام رول شد نوبت به نصب ریل کرکره اتوماتیک می رسد ریل را به ارتفاع زمین تا دور رول برش می زنیم سپس برای اینکه ورود و خروج تیغه ها به درون ریل به آرامی انجام شود شکافی در ۱۰ سانتی متری یک لبه ی ریل ایجاد می کنیم و آن را به سمتی که رول قرار دارد خم می کنیم ریل ها را در جای خود قرار داده و به پروفیل آهن پیچ می کنیم پس از نصب ریل موتور کرکره را در جهت باز شدن روشن می کنیم و تیغه های کرکره را به سمت ورودی ریل هدایت می کنیم اجازه می دهیم تا کرکره تا رسیدن به زمین باز شود سوئیچ های قطع کننده موتور که حالا نقش تنظیم ارتفاع باز و بست کرکره را بر عهده دارند تنظیم می کنیم وقتی که کرکره به زمین رسید موتور را طوری تنظیم کنید که نیم دور اضافه باز شود تا در هنگام بسته بودن کرکره فشاری روی موتور نباشد ، این کار باعث بالا رفتن طول عمر موتور کرکره می شود سوئیچ قطع کننده بالا را طوری تنظیم کنید که حداقل ۱ یا ۲ تیغه اول پس ازایست کرکره در بالا داخل ریل باقی بماند و کرکره از ریل خارج نشود کار نصب درب کرکره برقی اتوماتیک به پایان رسیده است در صورتی که می خواهید از محافظ موتور ساید استفاده کنید آن را نصب کنید درصورت سفارش جاقفلی از طرف مشتری آن را نصب کنید کرکره را چند بار امتحان کنید تا از کارکرد صحیح کرکره اطمینان حاصل کنید


نصب برد و ریموت

آخرین مرحله ی نصب درب اتوماتیک کرکره ای ، نصب برد ریموت کنترل آن است . در موتور توبولار سیم کشی برق به همراه ریسیور مانند تصویر  می باشد. به صورتی که سیم آبی رنگ موتور به کانکتور موتور قسمت com  اتصال داده شده و سیم قهوه ای و مشکی موتور که معمولا این دو رنگ هستند به کانکتور up و down متصل می شوند . کانکتور دوم  مربوط به ورودی برق v۲۲۰ (فاز و نول) AC می باشد . در قسمت دیگر دو LED و دو دکمه فشاری به نام TIME و LERN وجود داردکه عملکرد هرکدام به شرح زیر می باشد. دکمه زمان دهی (TIME): در زمانی که کرکره در حد بالا و پایین قرار می گیرد موتور با استفاده از قطع کن های داخل خود خاموش می شود ولی رله ریسیور همچنان در حالت وصل قرار دارد (همچنان برق موتور از ریسیور قطع نشده است) برای اینکه رله از این حالت خارج شود نیاز است تا برای ریسیور TIME تعریف شود یا به عبارتی زمان کارکرد کرکره به ریسیور داده شود مراحل تایم دهی به شرح زیر است : کرکره را در حالت پایین قرار دهید دکمه TIME را یکبار فشرده و بلافاصله رها کنید در این حالت یکی از LEDها شروع به چشمک زدن می کند بلافاصله بعد از چشمک زدن LED دکمه ریموت را فشار دهید (ریموت می بایست ابتدا به ریسیور تعریف شده باشد) در این حالت کرکره شروع به حرکت به بالا می کند (اگر کرکره به بالا حرکت نکرد لازم است تا قبل از تایم دادن ابتدا یک مرتبه تایم بازشو کرکره را تخمین بزنیم) پس از اتمام تایم بالا رفتن کرکره و توقف آن بلافاصله همان دکمه ریموت را فشار دهید. دکمه LERN : برای پاک کردن حافظه ریسیور یا Reset کردن آن و همچنین تعریف ریموت کنترل به برد کرکره از این دکمه استفاده می شود انجام این مراحل به شرح زیر می باشد. Reset کردن ریسیور : برای پاک کردن حافظه ریسیور دکمه LERN را به مدت ۱۰ ثانیه فشرده نگه دارید در این زمان LED شروع به چشمک زدن می کند پس از طی زمان (۱۰ ثانیه) LED از حالت چشمک زن به ثابت تغییر وضعیت می دهد به معنی این است که حافظه ریسیور پاک شده است. تعریف کردن ریموت کنترل : دکمه LERN را فشار دهید. بلافاصله دکمه ریموت را فشار دهید (تمامی این مراحل تنها ۲ الی ۴ ثانیه زمان لازم دارد). پس از چشمک زدن LED به معنی تایید کد گرفتن ریموت هر دو دکمه را رها کنید.

نصب برد کرکره برقی - نصب در اتوماتیک در اصفهان | ایران فیدار

ریسیور های موتور ساید نیاز به تنظیم و تایم دهی ندارند و تنها کافیست فیش موتور را به برد متصل کرد. موتور های ساید در دو نوع AC متصل به برق ۲۲۰ ولت و DC با برخورداری از ups در بازار موجود می باشند . یو پی اس درب اتوماتیک دستگاهی است که در آن باطری تعبیه شده و در زمانی که برق شهری قطع گردد یو پی اس برق لازم را به موتور کرکره خواهد رساند و شما می توانید در زمان قطع برق شهری کرکره را بالا و پایین نمایید. بصورت استاندارد یو پی اس در برخی مدل های موتور ساید بصورت فابریک تعبیه شده است. موتورهای کرکره برقی ساید در رنج ها ۳۰۰ ، ۵۰۰ ، ۶۰۰ ، ۷۵۰ ، ۸۰۰ ، ۱۳۰۰ و ۱۵۰۰ کیلوگرم تولید می شود که طبق یک استاندارد بین المللی موتور های ساید ۳۰۰ ، ۵۰۰ و ۷۵۰ کیلوگرم بصورت با یو پی اس UPS هم تولید می شود. یو پی اس استفاده شده در این رنج موتورها ۲۴ ولت دی سی ۲۴VDC بوده و در نتیجه این امر موتور های این رنج از موتورهای ساید هم ۲۴ ولت می باشند.

یو پی اس ساید در اصفهان - برد موتور ساید | ایران فیدار

تمامی قطعات و مراحل مذکور برای نصب درب کرکره ای مورد نیاز است و هر تعمیر کار و نصاب برای نصب درب اتوماتیک کرکره ای این لوازم را احتیاج دارد. همچنین پیشنهاد می شود که همراه با این لوازم جعبه کمک های اولیه نیز همراه باشد تا در صورت هرگونه اتفاق ناگواری سریعا اقدامات اولیه انجام شود. شرکت ایران فیدار با بهره گیری از نیروهای زبده و متخصصین تعمیر و نصب درب برقی قادر است به شما در نصب درب اتوماتیک در اصفهان یاری رساند.
در مقاله ای دیگر به تفصیل قطعات کرکره برقی را توضیح داده ایم. همچنین شما می توانید برای آشنایی با نحوه ی نصب درب اتوماتیک بازویی و نصب درب اتوماتیک ریلی به صفحه مربوط به هر کدام مراجعه نمایید.