ابتدا باید محل پارکینگ و محل نصب برای نصب در زیر سقفی چک شود . با این کار می توان از گزینه های موجود برای نصب سیستم بهترین انتخاب را انجام داد.
انتخاب نوع موتور در اتوماتیک زیر سقفی از لحاظ مکانیزم که دو نوع زنجیری و تسمه ای وجود دارد . البته نوع تسمه ای مناسب تر است به دلیل تولید صدای کمتر.
قبل از نصب سیستم اتوماتیک روی درب باید ابتدا از روان بودن درب مطمئن بود تا به سیستم فشاری وارد نشود. وزن درب قبل از نصب موتور در اتوماتیک زیر سقفی باید توسط کابل و فنر و پولی ها باید بالانس شده باشد اگر این گونه نبود نباید اقدام به نصب موتور نمود. تمام موانع از جمله قفل و یا کابل ها و هر موردی که در مسیر حرکت در برقی احتمال بروز حادثه برای در و اشخاص را افزایش می دهند را باید حذف کرد.
موتور درب زیر سقفی در نزدیک سقف نصب می شود پس باید برای جریان الکتریکی آن فکری کرد و یک چشمه برق برای آن تعبیه نمود.
_برای نصب پریز مورد نیاز و سیم کشی دایمی برای موتور درب ابتدا برق کلی را جهت جلوگیری از حادثه قطع کنید و همچنین برق موتور نیز باید مستقیم از فیوز گرفته شود تا از بروز شوک شوک الکتریکی به موتور جلوگیری گردد.
ابتدا باید از صحت موجودی لوازم داخل پک موتور و قطعات موتور مطابق با لیست ارایه شده با پک اطمینان حاصل کرد.
برای نصب سیستم ابتدا باید شروع به منتاژ کردن قطعات طبق دستور عمل بپردازیم . این کار باید توسط متخصصین نصب انجام شود. ما در ایران فیدار با افتخار این مهم را انجام می دهیم.
_ابتدا باید ریل ها را نصب کنیم . ریل ها با هم مطابقت داشته و به راحتی با هم مونتاژ می شوند.
_سپس در انتهای ریل موتور را در جای مشخص شده نصب می کنیم.
_پولی مربوط به موتور که در انتهای ریل جلوی محفظه ی موتور است را نصب می کنیم و تسمه و یا زنجیر را با پولی درگیر می کنیم. و در طرف دیگر تسمه یا زنجیر را به حامل ها متصل می کنیم .
مسدود کننده یا نبشی ای جزو قطعات موجود در پگ است که وظیفه ی آن جلوگیری از حرکت بیش از اندازه ی پنل ها به سمت موتور و آسیب رساندن به آن است.
براکت متصل کننده ی موتور و پنل در را با توجه به فاصله ی بالای درب نصب می کنیم .
پایه یا شاسی که موتور به آن متصل است طرف دیگر آن را به بالای پنل متصل می کنیم.
بدین صورت که پایه ی براکت مورد نظر را به دیوار نصب کرده و براکت شاسی موتور و پایه را به هم متصل می کنیم.
حال موتور را در بالاترین حالت ممکن نصب می کنیم.
موتور را در بالاترین قسمت که می توان نصب نمود باید نصب کرد تا از بخورد احتمالی اجسام به موتو و بروز حادثه جلوگیری نمود.
حال براکتی که وظیفه ی انتقال نیروی موتور به درب را دارد متصل می کنیم.این نوع براکت دارای انعطافی نسبت به دیگر براکت ها برخوردار است.
در مواقعی که برق قطع شده باشد با استفاده از این طناب درب را می توان به صورت دستی استفاده کرد.
چراغ هشدار عملکرد درب اتوماتیک زیر سقفی را در محل خود طبق کاتالوگ نصب می کنیم.
برای نصب چشمی باید یک سیم از یک طرف درب به طرف دیگر درب انتقال دهیم . و اینکه محل نصب چشمی ها باید دقیقا روبروی هم باشد تا همدیگر را ببینند.
در نصب کنترل دستی در باید به دو نکته توجه کرد اول این که کنترل دستی را در محلی نصب نمود که دور از دسترس کودکان باشد تا نتوانند درب پارکینگ را باز نمایند و دوم محل نصب کنترل دستی باید به گونه ای باشد که به راحتی در دید همه قرار گیرد.
تنظیم و کارکرد چشمی ها از اهمیت خاصی در جلوگیری از بروز حادثه و برخورد در با مانع و خودرو برخوردار است.
اگر پنل ها و موتور بدون ایراد و صدا کار میکند و سیستم از یکپارچگی برخوردار باشد پس همه چیز خوب پیش رفته است
نکته ای که در اینجا باید گفت این است که برخی از موتورهای در زیر سقفی اتوماتیک دارای صدای بلند حین کارکرد هستند و این به این معنی نیست که در نصب سیستم مشکلی وجود داشته باشد.
شرکت ایران فیدار با سال ها تجربه در زمینه ی ارایه خدمات نصب درب های اتوماتیک در اصفهان این افتخار را دارد که با عنایت به دانش و تجربه ی تخصصی در زمینه ی نصب درب های اتوماتیک زیر سقفی اقدام به خدمت رسانی به همشهریان گرامی بنماید.
در سیستم های در اتوماتیک عمر سیستم علاوه بر جنس و متریال درجه اول به نصب صحیح سیستم نیز مرتبط می باشد چه بسا اهمیت نصب حرفه ای و دقیق مهم تر از برند خریداری شده ی سیستم در اتوماتیک زیر سقفی باشد.